PNL a transmis, joi, că panourile publicitare de promovare a cărții lui Nicolae Ciucă servesc și promovării unor alte evenimente politice, iar veniturile obținute din volumul care va fi lansat de președintele PNL vor merge către „susținerea unor inițiative caritabile”, după ce snoop.ro a scris că PNL a plătit două milioane de euro pentru 400 de panouri publicitare cu imaginea lui Nicolae Ciucă și sloganul „Un ostaș în slujba țării”, panouri amplasate de-a lungul principalelor autostrăzi și drumuri naționale din România.
PNL justifică utilizarea panourilor publicitare
Într-un comunicat de presă trimis joi presei centrale, PNL afirmă că „panourile publicitare au fost rezervate și contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale și materialele de promovare ale partidului”. Aceasta înseamnă că utilizarea panourilor pentru promovarea cărții lui Nicolae Ciucă nu reprezintă o cheltuială separată, ci face parte dintr-un plan mai larg de comunicare și promovare a partidului.
Panourile publicitare pentru multiple evenimente politice
„Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărții președintelui, fiind utilizate și pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European și pentru Ziua Partidului. În calitate de principal partid al dreptei, PNL consideră că este important ca oamenii să cunoască experiența și viziunea președintelui partidului, principalul vector de imagine al formațiunii. Precizăm că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcționate către susținerea unor inițiative caritabile”, a adăugat PNL în comunicat.
Venituri direcționate către inițiative caritabile
Un alt aspect important subliniat de PNL este destinația veniturilor obținute din vânzarea cărții lui Nicolae Ciucă. „Toate veniturile vor fi direcționate către susținerea unor inițiative caritabile”, ceea ce demonstrează, în opinia partidului, o utilizare responsabilă și etică a resurselor generate de această campanie de promovare.
Exemple din alte partide
PNL menționează că și fostul președinte USR Cătălin Drulă și actualul lider AUR George Simion au investit sume din subvenție pentru promovare. „Partidele politice beneficiază de subvenție din partea bugetului de stat, potrivit legii. Toate partidele investesc sume din subvenție pentru comunicare, presă și propagandă și se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci președintele USR. În prezent, un alt lider de partid – George Simion, președintele AUR – își promovează, în același mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie”, se precizează în comunicat.
Cheltuieli de promovare ale PSD
„Dintre formațiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activități de promovare. Așadar, acțiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL și a președintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent și legal”, conform sursei citate.
PNL încearcă să justifice utilizarea a două milioane de euro din bani publici pentru panourile publicitare destinate promovării cărții lui Nicolae Ciucă prin evidențierea mai multor aspecte: utilizarea panourilor pentru multiple evenimente politice, direcționarea veniturilor către inițiative caritabile și faptul că alte partide au recurs la metode similare de promovare.
Totuși, rămâne de văzut dacă aceste argumente vor fi suficiente pentru a calma criticile venite din partea publicului și a opoziției. În contextul actual, transparența și justificarea detaliată a cheltuielilor publice sunt esențiale pentru menținerea încrederii în instituțiile politice și în liderii lor.