Acasă Actualitate 65 de magazine Kaufland din România sancționate cu amenzi în valoare de...

65 de magazine Kaufland din România sancționate cu amenzi în valoare de 1,7 milioane de lei de către ANPC

0

65 de magazine Kaufland din România au fost sancționate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) cu amenzi totalizând aproape 1,7 milioane de lei, conform unui comunicat oficial. Inspectorii ANPC au scos din comercializare peste o tonă de produse alimentare neconforme și au suspendat temporar activitatea a 49 de unități, până la remedierea deficiențelor constatate.

„Te aştepţi ca cei ce se pretind a fi cei mai buni să fie un adevărat exemplu. Trist este când afli că acest exemplu este unul negativ. În ultima vreme, autoritatea noastră a fost acuzată, pe nedrept, că nu tratează cu aceeaşi oca şi operatorii economici mari şi pe cei mai mici. Încă o dată dovedim că avem aceeaşi măsură, aşa cum o spun sutele de comunicate de presă date de noi, de-a lungul anilor. Mulţumesc tuturor celor ce ne-au transmis informaţii şi îi încurajez şi pe alţii să facă la fel”, a precizat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

Neregulile descoperite de echipele de control includ condiții igienico-sanitare precare, utilizarea echipamentelor neigienizate, comercializarea de produse alimentare deteriorate și neconforme, și nerespectarea temperaturii de păstrare pentru preparatele calde. De asemenea, inspectorii au identificat prezența muștelor în unitate, produse cu data durabilității minimale depășită și nerespectarea regimului promoțiilor, cu neconcordanțe între prețul produselor expus la raft și cel de la casa de marcat.

Pe lângă igiena precară, inspectorii ANPC au mai descoperit și lipsa informațiilor referitoare la eticheta nutrițională, data preparării produselor și data limită de consum în zona de grill. Comercializarea produselor fără elemente de identificare și utilizarea cărucioarelor de mână neigienizate corespunzător au fost alte nereguli menționate.

Amenzile aplicate și măsurile de oprire a comercializării unor produse subliniază gravitatea abaterilor și necesitatea unui control riguros al calității și conformității în lanțurile de magazine de pe teritoriul țării. Reacția ANPC vine ca un răspuns ferm împotriva neregulilor și subliniază angajamentul autorității de a asigura standarde înalte de siguranță și calitate pentru consumatorii români.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.