Vânzările Swatch au scăzut în primul semestru din 2025 la 3,06 miliarde de franci elveţieni (3,82 miliarde de dolari), producătorul elveţian de ceasuri confruntându-se cu reducerea cererii din industria de lux şi continuarea slăbiciunii pieţei din China, transmite Reuters.
Producătorul mărcilor Omega, Longines şi Tissot a anunţat joi că în primele şase luni din acest an vânzările au înregistrat un declin anual de 7,1%, la rate de schimb constante, în timp ce analiştii se aşteptau la vânzări de 3,2 miliarde de franci elveţieni.
Declinul vânzărilor a fost determinat de slăbiciunea pieţei din China, în timp ce alte regiuni au raportat un nivel record al vânzărilor. De exemplu, în America de Nord s-a înregistrat o creştere de peste 10% a vânzărilor, a informat Swatch.
Profitul operaţional al companiei au scăzut în primul semestru din 2025 cu 67%, la 68 milioane de franci elveţieni.
China, Hong Kong şi Macao au generat 27% din vânzările companii elveţiene, în primele şase luni din acest an.
Producătorii elveţieni de ceasuri suferă de pe urma unei scăderi semnificative a cererii, în special pe piaţa din China, după un boom fără precedent după pandemie, când consumatorii s-au grăbit să cumpere ceasuri scumpe.
Scăderea a afectat mai ales cererea pentru mărcile de ceasuri uşor mai accesibile, în timp ce mărci precum Rolex şi Patek Philippe au rezistat mai bine. Însă criza a afectat şi grupurile Richemont, care deţine mărcile Vacheron Constantin şi IWC, precum şi proprietarul Omega, grupul Swatch Group AG, care au înregistrat o prăbuşire a vânzărilor în China.
Industria de orologerie reprezintă aproximativ 10% din exporturile totale ale Elveţiei şi asigură aproximativ 57.000 de locuri de muncă.