Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a făcut anunțul că lucrările la autostrada A0, cunoscută și ca Centura Capitalei, au fost reluate și există perspective ca, până la finalul anului 2024, să fie posibilă circulația pe inelul semi-sudic al A0 pe o distanță de 51,19 kilometri.
Reluarea lucrărilor și progresele înregistrate
Potrivit informațiilor oferite de Cristian Pistol, lucrările pe cele două loturi ale A0 Sud, care sunt programate să fie finalizate în acest an, au fost reluate. Lotul 1, între Glina și Vidra, se bucură de un progres fizic de 85%, iar circulația pe o porțiune de 7 kilometri din cei 16,95 kilometri ai acestui lot ar putea fi deschisă din luna martie. Până la finalul verii, se estimează finalizarea întregului lot, asigurând astfel legătura cu DN4 în prima fază și circulația continuă pe autostradă între DN6, DN5, DN4 și A2, pe o distanță de 33,23 kilometri.
Finalizarea Lotului 2 și începutul circulației
În luna noiembrie a anului trecut, a fost recepționată finalizarea a 16,3 kilometri ai Lotului 2, între Vidra și Bragadiru. Cu toate acestea, circulația a fost deschisă doar pe 9 kilometri, între DN5 și DN6, din lipsa unui sector din Lotul 1.
Progrese și perspective pentru Lotul 3
În ceea ce privește Lotul 3 al A0 Sud, între Bragadiru și Joița, cu o lungime de 17,96 kilometri, stadiul fizic al lucrărilor este, în prezent, de aproximativ 57%. Antreprenorul grec implicat în acest proiect a asigurat că va face tot posibilul pentru a se mobiliza corespunzător și că până la începutul lunii august ar putea fi deschisă circulația pe acest lot.
Monitorizarea și respectarea graficului asumat
CNAIR va continua să monitorizeze desfășurarea lucrărilor pentru a se asigura că antreprenorii respectă graficul asumat. Scopul este ca în acest an să fie posibilă circulația pe întregul semi-inel sudic al A0, între A1 și A2, pe o distanță totală de 51,19 kilometri.
Impactul și importanța pentru infrastructura rutieră a Capitalei
Deschiderea circulației pe această porțiune semnificativă a Centurii Capitalei va avea un impact major asupra infrastructurii rutiere din zonă. Aceasta va facilita fluxul de trafic și va contribui la descongestionarea arterelor din București, oferind șoferilor posibilitatea de a călători mai rapid și mai eficient către autostrăzile A1 și A2.
Concluzie
Prin reluarea lucrărilor și perspectivele promițătoare pentru deschiderea circulației pe porțiuni importante ale Centurii Capitalei, se fac pași importanți spre îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zonă. Implementarea acestor proiecte va aduce beneficii semnificative pentru locuitorii și vizitatorii Capitalei, îmbunătățind mobilitatea și conectivitatea între diferitele regiuni ale țării.