Acasă Actualitate CNAIR deblochează licitația pentru Drumul Expres Oradea-Arad

CNAIR deblochează licitația pentru Drumul Expres Oradea-Arad

0

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat deblocarea licitației pentru lucrările de execuție ale loturilor 1 și 3 din cadrul Drumului Expres Oradea-Arad, un proiect de infrastructură major pentru vestul României. Ofertele pentru aceste loturi pot fi depuse până pe 12, respectiv 14 iunie 2024, oferind astfel o nouă șansă constructorilor interesați să participe la dezvoltarea acestui traseu strategic.

Situația Lotului 2

În ceea ce privește lotul 2, procedura de licitație rămâne suspendată temporar. Aceasta așteaptă finalizarea răspunsurilor CNAIR la solicitările de clarificare depuse de constructorii interesați. Această etapă de clarificare este crucială pentru a asigura transparența și corectitudinea procesului de selecție, evitând astfel eventualele contestații ulterioare care ar putea întârzia proiectul.

Contestația pentru Lotul 1

Licitația pentru Lotul 1, Oradea – Salonta, care acoperă o distanță de 33,7 km, a fost suspendată anterior din cauza unei contestații depuse de Strabag. Aceasta a fost soluționată în favoarea companiei de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), permițând astfel reluarea procedurilor de licitație. Pe lângă cei 33,7 km de drum expres, lotul include și un drum de legătură de 5,3 km între DN 79 și Salonta, un element important pentru conectivitatea regională.

Structura Drumului Expres Oradea-Arad

Drumul Expres Oradea-Arad este divizat în trei loturi, cu o durată estimată de realizare de 24 de luni. Potrivit informațiilor de la Radio România Cluj, cele trei loturi sunt:

1. Lotul 1: Oradea-Salonta (33,7 km) – include și un drum de legătură de 5,3 km între DN 79 și Salonta.

2. Lotul 2: Salonta-Chișinău Criș (39,7 km) – include și un drum de legătură de 10 km până la granița cu Ungaria.

3. Lotul 3: Arad-Chișinău Criș (47,07 km) – cel mai lung lot din România, include și un drum de legătură de 2,9 km cu zona industrială Arad Vest.

Infrastructura Lotului 1

Pentru Lotul 1, planurile includ construirea a 32 de poduri și pasaje. Dintre acestea, cel mai lung va fi pasajul de la km 4, peste linia de tren Timișoara-Oradea, cu o lungime impresionantă de 727 metri. Un alt pasaj important este Pasajul Meșteșugarilor, cu o lungime de 449 metri. Aceste structuri sunt esențiale pentru asigurarea continuității drumului și reducerea congestiilor de trafic.

Importanța strategică a proiectului

Drumul Expres Oradea-Arad, cu o lungime totală de 120 km, va juca un rol strategic esențial, conectând România și Ungaria printr-un nou punct de trecere a frontierei la Salonta, în județul Bihor. Proiectul face parte din traseul european Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee, cel mai scurt traseu din nordul în sudul Europei. Acesta va continua cu viitoarea Autostradă Timișoara-Moravița-Belgrad, care va lega România de Serbia, consolidând astfel legăturile de transport și comerț în regiune.

Termenele de depunere a ofertelor

Consiliul Județean a confirmat că firmele interesate de execuția Lotului 1 (Oradea-Salonta) au termen de depunere a ofertelor până pe 12 iunie 2024. Pentru Lotul 3 (Arad-Chișinău Criș), termenul este stabilit pentru 14 iunie 2024. Aceste termene oferă un interval adecvat pentru pregătirea ofertelor, asigurându-se astfel un proces de selecție competitiv și transparent.

Finanțarea proiectului

Finanțarea pentru Drumul Expres Oradea-Arad este asigurată prin Programul Transport 2021-2027. 40% din fonduri provin de la Uniunea Europeană, iar restul sunt acoperite de la Bugetul de Stat. Acest model de finanțare reflectă angajamentul României de a îmbunătăți infrastructura de transport și de a facilita integrarea regională și europeană.

Deblocarea licitației pentru loturile 1 și 3 ale Drumului Expres Oradea-Arad reprezintă un pas important înainte pentru acest proiect vital. Oferind o mai bună conectivitate între România și Ungaria și făcând parte dintr-un coridor european major, acest drum expres va stimula dezvoltarea economică și va facilita transportul de mărfuri și persoane în regiune. Cu termene clare pentru depunerea ofertelor și un model de finanțare bine structurat, proiectul are toate premisele să fie finalizat în termenul estimat de 24 de luni, aducând beneficii semnificative pentru comunitățile locale și pentru economia națională.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.