Acasă Economie VIDEO Constructorul român a intrat în viteză turbo: Pe segmentul 'Bechtel' din...

VIDEO Constructorul român a intrat în viteză turbo: Pe segmentul 'Bechtel' din Autostrada Transilvania s-a ajuns la asfalt

0



După ani de așteptări, promisiuni și scandaluri, unul dintre cele mai controversate și simbolice tronsoane din Autostrada Transilvania prinde, în sfârșit, contur. Vorbim despre secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte a celebrului (și mult discutatului) segment „Bechtel”, abandonat de ani buni, dar care, în 2025, a intrat pe un nou drum – la propriu și la figurat.

Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș are o lungime de 26,35 kilometri și a fost inițial parte a contractului semnat în 2004 cu gigantul american Bechtel, pentru construcția Autostrăzii Transilvania (A3). Ce a urmat a fost o odisee birocratică, financiară și politică, cu lucrări începute, sistate, abandonate și reluate de mai multe ori.

Deși Bechtel a turnat structuri importante – inclusiv viaducte și poduri pe acest tronson – lucrările au fost abandonate complet în 2013, după rezilierea contractului. De atunci, segmentul a rămas într-un „limbo” al infrastructurii, un veritabil „muzeu al risipei” unde natura a început să cucerească betoanele, iar șantierele părăsite deveniseră simboluri ale neputinței administrative.

O bucată de autostradă cu o istorie zbuciumată

Într-un contrast izbitor cu trecutul, din 20 ianuarie 2025, noul constructor, Compania Construcții Erbașu, una dintre cele mai solide firme românești din domeniu, a intrat pe șantier cu o mobilizare exemplară: 521 de muncitori și 280 de utilaje. Un progres fizic de 12,75% în mai puțin de 6 luni,

Contractul, finanțat din fonduri europene prin Programul Transport 2021–2027, are o valoare de 884,12 milioane lei (fără TVA), iar termenul de finalizare este de 18 luni.

Mai mult, în aceste zile, primele secțiuni de asfalt sunt deja turnate – un moment simbolic care marchează revenirea la viață a unuia dintre cele mai rușinoase eșecuri ale infrastructurii românești.

Vorbim de recuperarea unui eșec major și de demonstrarea capacității companiilor autohtone de a duce la capăt proiecte critice, cu seriozitate și profesionalism. Dacă ritmul se păstrează, finalizarea în termen nu pare deloc imposibilă – ceea ce ar însemna că traseul A3 dintre Nădășelu și Borș se apropie tot mai mult de continuitate completă, conectând vestul țării cu rețeaua europeană de autostrăzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.