Renault anunță oprirea producției de motoare Formula 1
Constructorul auto Renault va înceta producția de motoare pentru Formula 1 începând cu anul 2026, marcând finalul unei tradiții de 50 de ani în motorsport. Anunțul a fost făcut luni de conducerea echipei Alpine, conform unui comunicat preluat de agenția AFP.
Transformarea fabricii din Viry-Châtillon
Unitatea de producție din Viry-Châtillon, situată la sud de Paris, unde Renault dezvoltă și fabrică motoarele de Formula 1, va fi reconvertită într-un „centru de excelență în inginerie și tehnologie avansată”. Această transformare va începe la finalul anului 2024, conform declarațiilor Alpine.
Menținerea activităților până în 2025
Activitățile legate de Formula 1 de la Viry vor continua până la finalul sezonului 2025, însă acestea nu vor include dezvoltarea unui nou motor. Anunțul a generat un sentiment de incertitudine în rândul personalului afectat.
Afectarea personalului și subcontractorilor
Decizia de a închide producția motoarelor va avea un impact direct asupra a 360 de angajați, precum și asupra unui număr semnificativ de subcontractori care colaborează cu echipa Alpine. Acest aspect a fost subliniat de conducerea companiei, care a început să informeze personalul încă de la sfârșitul lunii iulie.
Opțiuni de recalificare pentru angajați
Alpine a menționat că toți angajații afectați vor avea posibilitatea de a fi redesignați în alte domenii de activitate ale echipei, cum ar fi pregătirea automobilelor personale sau implicarea în alte competiții precum Formula E sau Raliul Dakar. Acest plan de recalificare a fost comunicat angajaților în prima parte a lunii septembrie.
Parteneriatele viitoare ale Alpine
Deși fabrica din viry-Châtillon se va concentra pe inginerie și tehnologie, echipa Alpine ar putea colabora cu Mercedes pentru sezonul din 2026. Deocamdată, nu au fost anunțate oficial detalii despre această posibilă colaborare, Mercedes fiind în prezent furnizor de motoare pentru echipele Williams, McLaren și Aston Martin.
Impactul financiar al deciziei
Renault a stabilit un plafon de 17 milioane de euro pentru achiziția motoarelor de la producători externi, iar conducerea companiei estimează că această schimbare va conduce la economii de approximately 120 de milioane de euro anual. Aceste măsuri sunt parte a unei strategii mai ample care vizează eficientizarea operațiunilor companiei.
Istoricul de succes al Renault în Formula 1
Renault, care a intrat în Formula 1 în 1977, se bucură de unul dintre cele mai bune palmaresuri din istoria competiției, având 12 titluri de campioană mondială la constructori și 11 titluri la piloți. Acest istoric de succes a consolidat reputația mărcii în lumea automobilismului de vârf, însă schimbările recente sugerează o reorientare a strategiei pe termen lung.
 
             
	
