Declinul economiei germane
Germania, cea mai mare economie din Europa, se confruntă cu o situație economică din ce în ce mai gravă. Compania auto Volkswagen a anunțat că planifică închiderea unor dintre fabricile sale, o premieră în istoria sa. În același timp, giganta siderurgică Thyssenkrupp a comunicat intenția de a reduce semnificativ numărul de angajați, potrivit raportării de la News.ro.
Concedieri masive la Thyssenkrupp
Potrivit declarațiilor noului lider al diviziei de oțel a Thyssenkrupp, cei 27.000 de muncitori vor fi afectați de tăieri de locuri de muncă semnificative. Dennis Grimm, purtător de cuvânt al consiliului executiv al Thyssenkrupp Steel Europe (TKSE), a precizat că organizația se confruntă cu necesitatea de a deveni mai profitabilă, prin implementarea unor reduceri drastice.
Grimm a subliniat că starea actuală a pieței a suferit deteriorări considerabile în ultimele luni, iar o revenire nu se preconizează în viitorul apropiat.
Dificultăți în planificarea financiară
Divizia de oțel a TKSE se află într-un conflict major cu compania-mamă, legat de resursele financiare necesare pentru o asociere propusă cu miliardarul ceh Daniel Kretinsky. Acesta din urmă deține deja o parte din afacerea cu oțel, ceea ce complică și mai mult situația.
Planurile de reducere a personalului nu sunt încă clare; Grimm a menționat că un nou plan de afaceri este în dezvoltare, dar numărul exact de disponibilizări nu poate fi estimat deocamdată. El a afirmat că, în urma finalizării negocierilor cu reprezentanții angajaților, se va constata o diminuare a numărului de angajați comparativ cu cel existent în prezent.
Volkswagen și problemele de producție
Volkswagen ia în considerare închiderea unor facilități de producție din Germania, o decizie care marcază o schimbare majoră pentru companie. Această mișcare reflectă intensificarea presiunilor premature din partea competitorilor asiatici, care apasă asupra principalului producător auto din Europa în ceea ce privește stabilitatea prețurilor.
Decizia anunțată de grupul auto în cursul săptămânii trecute denotă o primă deteriorare semnificativă între Oliver Blume, actualul director general, și sindicatele influente. Spre deosebire de predecesorul său, Herbert Diess, care era adesea disputat, Blume se prezintă ca un promotor al consensului.
Planuri de rezistență din partea sindicatelor
Conform consiliului de întreprindere al Volkswagen, compania examinează posibilitatea ca o facilitate majoră de producție și o altă de piese să devină învechite. Aceasta a provocat promisiuni că sindicatele vor lua o poziție fermă împotriva modificărilor propuse de conducere.
Directorul financiar, Arno Antlitz, urmează să se întâlnească cu „echipa” la o reuniune a consiliului de întreprindere, împreună cu liderul mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer. Această discuție va trata problemele curente și posibilele strategii viitoare legate de fabrici.






