Acasă Economie Începerea lucrărilor pentru autostrada mult așteptată de români: a fost obținută autorizația...

Începerea lucrărilor pentru autostrada mult așteptată de români: a fost obținută autorizația de construire

0

Autorizația de Construire pentru Autostrada Bucureștiului A0 Nord

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a anunțat luni emiterea Autorizației de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord. Este vorba despre ultima porțiune a acestui proiect de infrastructură pe care nu au început lucrările.

Detalii privind infrastructura

”A fost emisă Autorizația de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord, ultimul lot pe care nu erau începte lucrările. Acesta completează Coridorul de Transport Pan-european nr. IV, ce se întinde de la Constanța până la Nădlac”, a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu.

Lucrările autorizate

Printre lucrările autorizate se numără construcția unor poduri și pasaje, detaliate astfel:

  • Pod pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999)
  • Pod pe autostradă peste râul Bâldana (km 4+024)
  • Pasaj pe autostradă peste CF101 București – Pitești și DN7 (km 8+724), cu o lungime de 733 metri
  • Pod/pasaj pe autostradă peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești, CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 metri

Termenele de execuție

Durata estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 22 de luni, începând de la emiterea ordinului de începere a acestora. Irinel Ionel Scrioșteanu a menționat că săptămâna viitoare va iniția o întâlnire la fața locului cu toți responsabilii, pentru a asigura demararea rapidă a proiectului.

Informații despre traseu

Traseul acestui lot are o lungime de 17,5 km și leagă Autostrada București – Pitești A1 de DN1. Lucrările vor fi realizate în județul Ilfov, inclusiv în zonele Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca, precum și în județul Giurgiu, pe raza localităților Joița și Săbăreni.

Aspecte adiționale ale lucrărilor

Pe lângă lucrările la poduri și pasaje, au fost autorizate și diverse lucrări de infrastructură adiacentă. Acestea includ soluții pentru scurgerea apelor, consolidări, noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A, restabiliri de drumuri existente, precum și lucrări de siguranță pentru circulație. De asemenea, relocarea rețelelor de utilități și instalarea iluminatului rutier sunt parte din proiect.

Impactul proiectului

Finalizarea acestui tronson al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord va contribui la îmbunătățirea fluxului de trafic în zonă și la conectarea mai bună între principalele artere de circulație. Acest proiect de infrastructură este crucial pentru dezvoltarea transportului rutier și fluidizarea traficului în regiune.

Așteptările autorităților

Autoritățile locale și centrale își exprima optimismul față de această nouă etapă a proiectului, având în vedere avantajele economice și sociale pe care le va aduce. Se așteaptă ca implementarea sa să aducă locuri de muncă și să sprijine dezvoltarea infrastructurii în județele vizate.

Contextul transporturilor în România

Proiectele de infrastructură, inclusiv construcția de autostrăzi, au fost o prioritate constantă pentru guvern, având rolul de a susține dezvoltarea economică a țării. Cu toate acestea, procesele de autorizare și execuție pot fi îngreunate de birocrație și de obstacole administrative. Această recentă autorizație reprezintă un pas important în direcția corectă pentru realizarea acestor proiecte esențiale.

Perspective viitoare

În continuare, este crucial ca implementarea lucrărilor să se desfășoare conform termenelor stabilite, iar autoritățile să mențină un dialog deschis cu cetățenii și cu partenerii implicați. Proiectele de acest tip necesită o colaborare eficientă între toate părțile implicate pentru a asigura succesul final al construcției.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.